torsdag 24. desember 2009

Årskavalkade 2009


Ønsker dere alle en god jul og et godt nytt år. Nyt tiden sammen med familie og venner. Kanskje du kan lære dem noen salsatrinn i et ellers kjedelig familieselskap?? ;-)

"Karen" over her er han jeg bruker mye tid på i juletida, og ellers når jeg ikke danser. Det er ubeskrivelig herlig frihetsfølelse og rekreasjon og kommer seg ut på hesteryggen i nydelig sol og snø!
Dette året har vært begivenhetsrikt for min del med tanke på salsaen. Her har jeg laget en årskavalkade fra året som er gått. Tid for mimring over gode og uforglemmelige stunder! Kursene jeg har undervist for SalsaSi har gått jevnt og trutt, og har møtt mange nye spennende og hyggelige mennesker.


JANUAR 2009
I januar var jeg med å arrangerte Latin Dance Weekend for 3. gang.
SalsaSi(Dixie & meg) kjørte i gang med vårt første 5 ukers ladies styling kurs med god suksess og flinke jenter!

FEBRUAR 2009

Februar var en hektisk måned! Både salsatur til Stavanger for kursholding(se bilde over) og Black&White party, og en salsatur til Stockholm. Jeg dro sammen med SalsaSi sine instruktører på treningshelg til Stockholm og SalsaAkademien(se bildene under). Helgen ble lagt opp for oss og instruktører fra Stavanger og Oslo. Det var spennende og lærerikt!! SalsaSi sitt showteam opptrådte også, på Chicago, et salsa utested.



ChiWahWah hadde også en knallkonsert i februar på Havana med nye musikere i bandet. Bildet under viser hvor fullt det var!! Og ChiWahWah var med på Morrakvisten på FvnTv. Bandet ble mer og mer profilert og kjent.


MARS 2009
I mars dro vi på Pupy Y Los Que Son Son konsert i Drammen og jeg starta aksjon "Opp av godstolen og kom deg på Havana og dans salsa med oss":)

Men uten tvil: Salsakongressen i Gøteborg i mars var høydepunktet. Det å stå på samme scene som selveste Eddie Torres(The Mambo King), Tito og Tamara, og mange andre internasjonale verdenskjente artister...ja....det var og ER bare stort og uvirkelig. SalsaSi er satt på "verdenskartet". Vi har vist at vi kan! Og jeg er veldig stolt av oss. Det er jo egentlig bare helt uvirkelig og vannvittig. Tenk at vi, SalsaSi danseskole, presenterte lille Kristiansand på samme scene som verdenskjente artister. (se bilde over)

APRIL 2009
ChiWahWah holdt konsert under kulturnatta 25.april. Sild i tønne og kjempesuksess! Unge som gamle digget til musikken. Se bildet under som viser stemningen.



MAI 2009
To helger med salsa denne måneden også. Det tar på å være salsa addict!! ;)Startet med Dirty Dancing helg i Stavangeri regi av STIL! Som vanlig et kjempe arrangement fra STIL og mye hyggelige salseros. Sommerfest og kurs i bachata og kizomba. Mitt første møte med Kizomba, og det gav virkelig mersmak! Abusadores Dance Crew fra Sverige var med(se bilde under), samt Janne og Ivan fra Bergen.

Nordic Salsa Experience i Drammen med spennende show, konsert med LA33 og fester. (se bilde under).


JUNI 2009
Salsa på bystranda som årlig tradisjon. Mauricio arrangerte Viva Mexico! En meksikansk konsert i Agder teater. Jeg gikk glipp av Oscar D`Leon konsert i Drammen....MEN jeg fikk med meg Super Salsa 2009 i Stavanger gikk! 4 dager med fantastiske instruktører i Stavanger. Bildet under viser selveste Maykel Fonts og Kirenia! STIL i Stavanger får til ALT!
Norwegian Salsa Congress ble arrangert i Oslo, og jeg ble invitert som DJ og fotograf. En kjempehelg hvor jeg ble kjent med mange fantastiske salseros.

Rayda, Cuba/Italia

VIP Dancers, Nederland
Mark&Lisa, ConTambor, UK

JULI 2009

Konsert med ChiWahWah i Ravnedalen(Se bilde over). Hilde&Marco giftet seg. (De møttes gjennom salsaen her i byen!!) Super start på sommeren!! Og jeg gjør meg klar til årets høydepunkt. Sier bare noen få stikkord: Ferie, Karibien, Domikanske republikk, bachata, Puerto Rico, live salsamusic 1 uke i strekk, sol, varme, brun hud.......
Karibien!!!
Jeg møtte Rafael Ithier fra El Gran Combo under Puerto Rico Salsa Congress, San Juan, Puerto Rico!!
Dominikanske republikk

AUGUST 2009
Det skjer ikke så mye på salsa fronten.
SalsaSi åpner høsten med gratis introduksjons kurs samt salsa social.

SEPTEMBER 2009

Høstens kurser begynner igjen. Det blir mindre og mindre oppmøte på SalsaNight på Havana og vanskelig å samarbeide med Havana. Men noen av byens salseros tok turen til Oslo og Salsa Cruise. (se bilde over) Mauricio var gjestemusiker og spilte sammen med Quinteto Habana fra Oslo(se bilde under). Jeg skjønte i denne perioden at noe måtte gjøres for å bevare byens salsamiljø. Jobbet mye med mail og tlf, og endelig fikk vi napp!



OKTOBER 2009


Oppstart av SalsaNight på Pir 6!!! Dette gav en oppblomstring i miljøet igjen(se bildet over). Vi startet med Drop In kurser og salsa social. Det gledet meg å se nye og gamle ansikter, og alle som koser seg på dansegulvet. Det ble gjort flere intervjuer fra aviser og nettsteder. Og Norske Talenter kontaktet meg for å høre om vi ville delta i 2010...!!!

Denne måneden dro jeg til Hot Salsa Weekend i Stockholm. I Sverige er det mange flinke dansere!! (Bilde under.)

NOVEMBER 2009

Julebordsesongen er i gang. Siste del av årets kurs har godt oppmøte(se bilde under).Vi får flere oppdrag fra firmaer, med bl.a. "Skal vi danse" tema, noe som var stor suksess!! Denne måneden startet Dixie og jeg også Ladies Styling kurs hvor vi lærte bort en koreografi som ble fremført på Pir 6 på slutten av kurset(se bilde over). Og SalsaSi startet bachata kurs på Pir 6.


DESEMBER
2009
Salsa Juleball på Rosegården ble også en suksess. Nesten 50 til bords og god stemning!

Bilder fra dette kommer. Og siste salsa night på Pir 6 blir holdt med godt oppmøte midt i julestria. Jentene fra SalsaSi sitt ladies styling kurs holdt oppvisning(se bilde under)


Jeg ser frem til et nytt år med nye muligheter i 2010. Et nytt år fylt med dans, glede og en videre oppblomstring av byens salsa miljø. Setter stor pris på alle jeg er blitt kjent med, og som deler gleden min ved dansen. Min nyttårsfest blir i Stavanger i år, og jeg skal danse meg inn i 2010.
GODT NYTT ÅR!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar